HP lanserar nytt kanalprogram för 3D-printing

Under RAPID+TCT-mässan i Fort Worth i Texas presenterade HP ett nytt HP 3D Reseller Program för ökad tillgänglighet och leverans. Samtidigt lanserades också nya HP Partner First 3D Printing Specialization program, med över 30 partners.

Dessutom presenterades en ny typ av on-demand delar och tjänster och en växande lista över servicebyråer och designföretag inklusive Shapeways och 3D Prod.

En av nyheterna är 3D Printing Reference and Experience Centers där HP erbjuder ett praktiskt erfarenhetsutbyte. Mer än ett dussin nya HP 3D Printing Reference and Experience Centres öppnas för att företag ska kunna använda 3D-printing i sin produktion.

Nu finns även Henkel i HP:s Open Materials and Applications Platform. Henkel har anslutit sig till HPs Open Materials and Applications Lab som erbjuder nya möjligheter, sänker kostnader och förbättrar prestandan.

– Med över 500 000 Multi Jet Fusion producerade delar, tar vi nu våra 3D-lösningar till en ny nivå. Idag utökar vi tillgängligheten på våra lösningar genom att bland annat öppna upp för nya erfarenhetsmöjligheter för kunder och partners samt utvidga vårt öppna ekosystem för 3D-utskriftsmaterial. Det är hedrande att branschledande företag som BMW, Johnson & Johnson, Nike och andra ser till innovationer från HP och våra partners för att få hjälp med att återuppfinna sina företag i den digitala tillverkningsrevolutionen som sker,  säger Stefan Bergdahl, VD för HP Sverige.

IT.Branschen är en fri medlemstjänst.
För att läsa vissa artiklar måste du först registrera dig på sajten.
Registrera dig genom att klicka här.