Nya Dell firar ett år

Det har nu gått ett år sedan sammanslagningen av Dell och EMC. Under det första året har företaget skapat en samlad säljavdelning för Dell och Dell EMC samt ett kanalprogram på 35 miljarder dollar som givit 10 000 nya företagskunder till Dell EMC:s kundportfölj.

Vidare har Dell EMC uppnått en kraftig ökning av intäkter från tidigare oexploaterade konton1 under den första halvan av 2017, något som möjliggjorts genom tvärförsäljning av server-, lagrings-, klient- och konvergerade infrastrukturlösningar.

Under det första året har det sammanslagna bolaget bildat en enad säljavdelning för Dell och Dell EMC och nära nog dubblade intäkterna hos kunder som tidigare mest arbetat tillsammans med ett av de båda bolagen.

.En ny undersökning från det oberoende analysföretaget IDC visar att 91 procent av de tillfrågade kunderna3 anser att Dell och EMC har levererat i linje med de löften som gavs innan fusionen.

IT.Branschen är en fri medlemstjänst.
För att läsa vissa artiklar måste du först registrera dig på sajten.
Registrera dig genom att klicka här.